Ons museum viert haar 40 jarig bestaan !

Op vrijdag 22 april 2016 bestaat de “Stichting Meierijsche Museumboerderij”, die de eeuwenoude museumboerderij als museum exploiteert, precies 40 jaar . Reden voor een feestje ! Op vrijdag 15 april is er een bijeenkomst voor genodigden. Daar zullen o.m. Hans van Sleuwen, bestuursvoorzitter Meierijsche Museumboerderij en Piet van Asseldonk ( journalist, blogger voor de NOS, voormalig eindredacteur NOS Nieuwsuur, schrijver van meerdere historische boeken en adviseur van RABO Nederland), het woord voeren. Ook is er een PowerPoint presentatie over het museum en worden de gasten rondgeleid. Tevens wordt een cheque, ten behoeve van het project: “Medisch werk Mumbai” overhandigd aan de grondleggers, dhr. en mevr. v.d. Bilt.

Op zondag 17 april is het museum gesloten voor publiek. Alle medewerkers zijn dan op stap. Zo bezoeken ze  het (collega) museum “De Acht Zaligheden” en nemen ze deel aan de z.g.n “smokkelroute” langs de grensstrook met België. ’s Avonds is er een dinertje.

Het museum draait prima, dankzij de grote en spontane inzet van zo’n 75 vrijwilligers. Onze diverse educatieve programma’s, waarvoor we in totaal zo’n 45 scholen, zowel Basis- als Voortgezet Onderwijs,  als “vaste klant” hebben, doen het goed. Daardoor is er een goede balans tussen jong- en ouder publiek, wat ons ook prima weet te vinden.  Bij jong en oud is er veel belangstelling voor het verleden en het leven van onze voorouders.  Met veel positieve gedachten gaan we de toekomst tegemoet !